Chooooklad

Tänkte tipsa om två chokladsorter som är billiga och goda! Dessa köper jag så fort jag är sjuk eller ledsen. För mig funkar verkligen choklad direkt, är jag ledsen blir jag gladare direkt. Så himla gott är det också. Bra va!

"En studie från Harvard University visar att moderat konsumtion av choklad förlänger livet.
Choklad innehåller mycket koppar vilket är bra för kroppen.
Choklad är även en energikälla, på grund av dess antioxidanter och fenoler. Det har utnyttjats av soldater under krig i form av militärchoklad, som delas ut till alla militärer i USA som en katastrofranson såväl som moralhöjare. 40 gram choklad innehåller lika mycket fenoler som ett glas rött vin. Antioxidanterna har bevisats motverka risken för cancer eller hjärtsjukdomar."
Källa: wikipedia.se/choklad
mmmmmm :*

Kommentarer
Postat av: Emil

Värsta texten om chokladen :) men den är god så.

älskar dig <3

2010-12-15 @ 19:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0