The vet.

Ja nu har vi varit hos veterinären, jag, Thelma, Jessica och Mattias. Först fick vi vänta i typ en halvtimme innan undersökningen kom igång, och den bestod av lite kläm på magen (515kr might i add) och så gick hon iväg för att testa urinen jag tagit med. Det visade sig såklart vara urinsten, men det behövdes ingen direkt jättedyr behandling utan hon ska gå på diet, alltså dyrare foder som hjälper till att lösa upp stenarna. Dock hade jag bara med mig cirka 1100:- , och när jag tagit det foder jag behövde så hamnade slutsumman på 1300:- så fick stå där och ta bort både torrfodret och lite blötmat innan jag hade råd. Yeaah så kul att vara fattig (y) jaja nog om det. Hon behöver dessutom ett kosttillskott som ska göra så att någon vägg i urinblåsan läker ihop. 90tabletter för 320 kr! (y)
Får åka tillbaka så fort som möjligt och köpa det + lite mer foder. Har ju iallafall torrfodret vi köpte först (som har ungefär samma funktion) och 12påsar med blötfoder så. Allt för dig lilla Thelma ♥
På tal om "sjukhus" så har min syster Erica även idag fått åka in till akuten i vås med ambulans.. hon har haft problem med sin galla jättelänge och nu ÄNTLIGEN så ska dom operera bort den, akut. Hoppas det går bra och att du blir bättre syster, love u <3


Kommentarer
Postat av: Sanna Filander

Dom är lite dyra ibland dom små djuren men värt det... Se det från den ljusa sidan iaf, du har ju inga barn iaf, där är något som inte är billigt i drift=/

2010-07-21 @ 14:18:04
Postat av: Emma

Ja det är ju det men samtidigt är hon ju mitt lilla barn så klart de är värt det! haha ja barn blir det inte förrän om ett par år och lite besparingar ;)

2010-07-22 @ 17:02:33
Postat av: nathalie

Rhodos japp ska bli fint, åker den 15 augusti med farmor..

2010-07-22 @ 17:06:37
URL: http://karvegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0