Nytt preventivmedel

Ja det är min blogg så jag tänker skriva om sånt här, haha! ;) Iallafall, skulle in till um idag för att förnya p-pillrena men jag är så glömsk + att jag ville pröva något nytt så ut kom jag med Evra - p-plåster! Ska sätta på det första imorgon så får vi se hur det funkar, plåstret behöver man ju bara byta en gång i veckan, mycket smidigare :) 25kr för 3månader så kom undan billigt med ;)

Pratade lite med henne om p-staven som man för in i armen och som sitter där i 3år, är så sugen på att slippa tänka på något eftersom jag ändå inte planerar graviditet på 3år! Men det är ju den risken att man kan få konstans mens i fleeera månader och det skulle jag verkligen inte orka då dom helst ser att man har en prövoperiod på ett halvår för att kroppen ska hinna vänja sig vid den. De flesta får ju ingen mens alls istället och det vore superskönt, men men är fortf för feg så =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Min syster har haft stav nu i två år tror ja de är. Hon tog bort den idag. Hon har haft mens konstant i två år. En månads uppehåll hade hon bara. Och för henne kom de massor med blod. Det är ju inte alla som har sån otur men man vet ju aldrig :P.

2010-06-01 @ 21:59:42
URL: http://imovealong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0