Friday!

Ja. "äntligen" fredag ;p eftersom jag har varit hemma hela veckan är de väl inget jättespecial ;p
Jag och älskling är iallafall i kungsör just nu, vet inte vad som sker ikväll ? :)
Hoppas på något skoj iallafall, kan man sluta tänka på ryggen ett tag :D
älskar min emil <3

(älskling hittade nyss kyckling i frysen som är hallalslaktat, usch! barbariskt :@
varför ska vi sälja det i svenska affärer för?! nej nu lär väl massa bli arga igen men
det  skiter jag i! lack jag blir.. djurplågare!)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Barbariskt?! Vet du ens vad halal innebär?! Tydligen inte. Läs på innan du idiot förklarar dig själv:

I enlighet med islam så ska slakten ske utan bedövning och ett snitt skärs i en obruten rörelse. Kniven kontrolleras före och efter varje slakttillfälle, den måste vara i sitt skarpaste skick. Djuret måste vara friskt, utan skador och behandlas medlidsamt och vänligt. Slaktaren är en vältränad muslim som med ögonkontakt utför slakten samtidigt han uttalar ”I Guds namn, Gud är större” [Bismillah, Allahu Akbar]. Man skär av matstrupen, luftstrupen och halspulsådrorna utan att ryggmärgen skadas. Enligt Dr Majid Katme [Brittiska muslimska rådet] så förlorar djuret så mycket blod på snabb tid att det blir blodförlust i hjärnan. Detta skapar en naturlig bedövning. Slakten avklaras snabbt och smidigt. Viktigt är dessutom att djuren inte får se ett annat djur dö. Detta pga att djuret inte ska känna sig stressad inför slakten.

Respekt för djuren in i det sista är viktigt för oss muslimer.

2010-11-19 @ 16:38:03
Postat av: Eere

Ah Emil dåååå

2010-11-19 @ 21:18:51
Postat av: Sara

En fråga bara; har du all information om halalslakt? Eftersom du gör ett sådant uttalande menar jag? Svara gärna på facebook! Glömmer alltid kolla svar i bloggen..

2010-11-20 @ 09:08:36
URL: http://haggqvist.blogg.se/
Postat av: Emil

Halalslakt är något sjukt som borde förbjudas världen över !

2010-11-23 @ 20:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0