Träning

Tänkte tipsa om en övning som verkligen bygger upp muskler i magen! Det var min idrottslärare på Lillerud, Micke som lärde mig denna! Fungerar jättebra för mig, det bränner till i magen efter 10-20st! :)
Detta var det mest liknande jag hittade på google, så bollen hör inte till.. :)
Det går till ungefär så att du lägger dig på golvet, svingar upp benen ungefär som hon gör på andra bilden, sen kan du få hjälp av någon att "putta" tillbaka benen eller så "svingar" du ner dom själv. Du ska stanna precis där det känns riktigt jobbigt att hålla upp dom, bara en liten bit ovanför marken, och sedan därifrån svinga upp dem igen.
Det är riktigt krävande både för mage och ben om man som mig är otränad, men det hjälper verkligen om man håller igång med detta, typ 20st varje kväll minst (:
Träningsvärk i magen hade jag dagen efter första gången jag testade detta! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0